TO Tivat promovisala ponudu opštine na 40.svjetskoj berzi turizma “WTM 2019” u Londonu

Na jednoj od najvećih svjetskih berzi turizma “WTM 2019” (World Travel Market), koja se ove godine od 4 do 6. novembra održava po 40. put u Londonu, svoju turističku ponudu predstavila je i TO opštine Tivat…

Na jednoj od najvećih svjetskih berzi turizma “WTM 2019” (World Travel Market), koja se ove godine od 4 do 6.novembra održava po 40.put u Londonu, svoju turističku ponudu predstavila je i TO opštine Tivat.

Svjetska turistička berza u Londonu je jedan od vodećih globalnih događaja za svjetsku turističku industriju, gdje svoju ponudu predstavljaju svi sektori turizma, uključujući turističke organizacije i privredu, avio kompanije, tur operatore, PR agencije i sl. Ova najznačajnija svjetska turistička berza svake godine okuplja preko 5.000 izlagača iz više od 180 zemalja svijeta i preko 50.000 profesionalaca iz oblasti turizma, što je sve praćeno od strane 3000 predstavnika medija.

Ovogodišnji novitet u promociji destinacije je svakako i anagažovanje NTO (organizator pomenute prezentacije), u učešću delegacije Crne Gore na prestižnom događaju koji okuplja brojne eminentne turističke novinare iz cijelog svijeta „The BGTW Annual Gala Awards Dinner”, a koji se tradicionalno održava veče uoči početka WTM-a.

Naime, ovdje je riječ o događaju koji organizuje “The British Guild of Travel Writers”, vodeće britansko udruženje profesionalaca iz oblasti medija koji se bave turizmom i putovanjima i koji okuplja više od 300 članova udruženja, ambasadora, ministara, izvršnih direktora turističkih kompanija, PR kuća, urednika, novinara i blogera.

Naša delegacija predvođena Ministarstvom održivog razvoja i turizma (ministar Pavle Radulović i državni  sekretar Damir Davidović), kao i ambasador Crne Gore u Velikoj Britaniji (ambasador Borisav Banović), su doprinijeli kreiranju novih poslovnih veza i saradnji sa kvalitetnim turističkim novinarima Velike Britanije, a sve sa ciljem još značajnije strategije promocije destinacije za nerednu 2020. godinu.

Crna Gora je povezana sa tržištem Velike Britanije letovima nacionalnog avio-prevoznika Montenegro Airlines-a narelaciji London-Tivat tokom turističke sezone, letovima niskobudžetnih kompanija Ryanair na relaciji London-Podgorica tokom cijele godinei Easy Jet-a iz Londona i Mančestera ka Tivtu u periodu od aprila do oktobra. Neizostavan je i TUI UK koji realizuje letove iz Londona i Mančestra ka Podgorici, kao i iz Birmingema u periodu sezone, što je sve od velikog značaja, kada govorimo o sve većem porastu iniciranih dolazaka turista sa ovog tržišta.

Ono što je još jedan značajan novitet sa ovogodišnjeg sajma, jeste informacija o pojavljivanju nove aviokompanije za interesovane za povezivanje Crne Gore i Velike Britanije.

U pitanju je Jet2.com – redovna avio-kompanija, treća po veličini, koja takođe ima i svoju turoperatorsku kompaniju- Jet2.holidays, drugu po veličini u Velikoj Britaniji.

Kako pomenuta kompanija za narednu sezonu 2020. godine, planira uvođenje 4 leta nedjeljno ka Tivtu, od čega dva iz Londona i dva iz Mančestera, u periodu od maja do oktobra, na sastanku sa direktoricom TO Tivat je opštini Tivat ponuđeno ulaganje u advertajzing putem marketinških kanala pomenutih kompanija, a sa ciljem još značajnijeg privlačenja turista sa ovog tržišta.

Na ovogodišnjem sajmu, predstavnici TO Tivat su realizovali i sastanke sa predstavnicima travel magazina “Wanderlust”, predstavnicima tur operatora “Welcome Holidays”, “Beverly Travel”, “Trailfinders”, kao i sa predstavnicima “Condor” aviokompanije, koji su izrazili svoje interesovanje za uspostavljanje aviolinije između Njemačke i Tivta.

Tržište Velike Britanije za opštinu Tivat spada u red prioritetnijih tržišta, s obzirom da se za prvih deset mjeseci 2019.godine realizovalo ukupno 7% više dolazaka sa preko 61% više noćenja u poređenju sa istim periodom 2018.godine. Prosjek zadržavanja posjetilaca sa ovog tržišta u Tivtu se kretao između 6-7 dana u 2019.godini, a kada govorimo o tipu turista koji dolaze sa ovog tržišta u posjeti Tivtu, u pitanju su cjelogodišnji posjetioci naše destinacije.

Trend rasta primjetan je i na nivou cijele Crne Gore, gdje je zakjučno sa prethodnom sezonom u Crnoj Gori boravilo 26% više turista iz Velike Britanije, sa ostvarenih 30% više noćenja, u odnosu na isti period 2018. godine.

Evidentno je povećanje broja turista iz Velike Britanije iz godine u godinu, a shodno boljoj avio povezanosti i većem broju turoperatora očekuje se nastavak pozitivnog trenda i u 2020. godini.

Preko 50 britanskih tur operatora u svojoj ponudi ima Crnu Goru, među kojima se, kao značajniji, izdvajaju TUI UK, Jet 2 Holidays, Balkan Holidays, Saga, Exodus, Kuoni i drugi, sa potencijalnim rastom i konkurencijom i u ovom segmentu, evidentan pozitivan trend rasta se sa pravom očekuje i u narednoj 2020 godini, zahvaljujući sve boljoj avio povezanosti dviju zemlje.

Na štandu Crne Gore svoju ponudu pored NTO, su predstavile i brojne primorske LTO i Podgorice, te brojni predstavnici turističke privrede. Svoj štand TO Tivat je dijelila sa predstavnicima Regent hotela, koji su takođe zabilježili veliki posrast dolazaka sa ovog tržišta ali i interesovanje za aktuelnom turističkom ponudom. U toku trajanja sajma od strane ovog hotela upriličen je i veći broj sastanaka sa tur operatorimaiz UK,ali i ostalih zemalja Evrope.

Štand Tivta i Crne Gore je pored ambasadora Banovića, posjetio i sugrađanin Darko Vuković – šef misije VojskeCrne Gore (Vojni ataše) u Engleskoj.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *