Danas je širom svijeta objavljen godišnji globalni izvještaj Glovo kompanije, internacionalnog startapa, koji je skoro godinu dana prisutan i u Crnoj Gori. Izvještaj je sačinjen od velikog broja interesantnih podataka o korištenju ove aplikacije, time svjedočeći da je za svoje korisnike Glovo u vrlo kratkom periodu postao mnogo više od efikasnog servisa – pouzdan partner u ispunjenju njihovih najrazličitijih potreba i životnih stilova.
Posebno zanimljivi podaci odnose se na gastronomske navike korisnika ove aplikacije. Gurmanski regionalni afiniteti pokazali su se kao slični, pa se, na primjer, u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini tokom protekle godine najviše naručivala pica, a nakon nje ćevapi, pljeskavica i sarma, dok su u Hrvatskoj najtraženiji burgeri, a u Srbiji se tradicionalno preferira roštilj. Kada govorimo o slatkišima, Crnogorci su najviše naručivali musli, u Srbiji su bili popularniji sitni kolači, dok su građani Bosne i Hercegovine i Hrvatske kao „slatki grijeh“ najčešće birali palačinke. Ipak, titula najoriginalnijeg korisnika aplikacije mogla bi pripasti upravo građaninu Crne Gore koji je posredstvom Glova poslao papire za razvod!
Korisnici Glova u Crnoj Gori su aplikaciju koristili i za šoping u Delta City-ju, a sve je veći procenat malih biznisa, naročito u sektoru ugostiteljstva, koji za svakodnevne potrebe svog poslovanja koriste upravo uslugu kurira na Glovo aplikaciji. Najprometniji dan na Glovu u našoj zemlji je bio 11. septembar, kada je istovremeno dostavljeno 267 porudžbina.
Jedna od zanimljivosti o regionu jeste i da su korisnici iz Hrvatske treći najdarežljiviji kada je u pitanju bakšiš na globalnom nivou, dok prva dva mjesta pokrivaju Rumunija i Španija.
Sa devet novih zemalja u svom portfoliju poslovanja u 2021. godini, Izvještaj potvrđuje da kompanija Glovo nastavlja svoju snažnu ekspanziju i prisutnost u sve više gradova, ali i kontinenata. Trenutno je 700 miliona ljudi iz 25 država i gotovo 1300 gradova dio Glovo globalne porodice, što je značajan porast u odnosu na 127,8 miliona korisnika prisutnih na aplikaciji u decembru 2020. godine.
Na globalnom nivou, posebno je zanimljiv trend povećanja konzumacije veganske ishrane (48%), kao i prodaje knjiga i modnih aksesoara preko aplikacije, time jasno ukazujući da Glovo, svojom širokom paletom usluga, uspijeva da odgovori na zahtjeve svojih korisnika često vrlo različitih senzibiliteta.
Orjentisani na inicijative zaštite i očuvanja prirode, zanimljivo je da najmanji procenat korišćenja plastične ambalaže bilježe Kirgistan, Italija i Ukrajina.
Inspirisana uspjehom, ali i vođena sve većim interesovanjem građana Crne Gore, kompanija Glovo u narednom periodu planira širenje svojih usluga u što više gradova naše zemlje, budno prateći potrebe svojih korisnika.
Podsjećanja radi, kao multikategorijalna platforma, Glovo je posebno dobio na vidljivosti i značaju u vremenu Covid-19 pandemije, tokom koje se sve više ljudi, dominantno iz razloga zdravstvene predostrožnosti, orijentisalo na posredne načine kupovine i obavljanje dnevnih rutina. Kroz saradnju sa kako manjim, tako i najvećim privrednim subjektima u Crnoj Gori, Glovo nudi najširi izbor usluga za svoje korisnike, počev od dostave prehrambenih proizvoda i predmeta za domaćinstvo, pa do usluga kurirske dostave.