Na čelu sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma, Nacionalnom turističkom organizacijom Crne Gore, ostalim lokalnim turističkim organizacijama i mnogobrojnom crnogorskom turističkom privredom, na najvećem zapadnoevropskom sajmu sa preko 260.000 posjetilaca i više od 2.000 izlagača iz 100 zemalja svijeta, svoju ponudu je predstavila i Turistička organizacija opštine Tivat.
U pitanju je najveći potrošački sajam turizma u Evropi “CMT” (Camping Motor Touristic), koji se održava od 11. do 19. januara u Štutgartu, u Njemačkoj.
Upravo na ovom sajmu se svake godine predstave nove destinacije, zemlje, regije i raznosvrsni potencijali za aktivne ljubitelje provođenja odmora, a značaj Crne Gore je ove godine još veći s obzirom na ulogu zemlje partnera sajma.
“Značaj zemlje partnera za Crnu Goru ima višestruke benefite, bolju i veću vidljivost i diferencijaciju turističkog proizvoda destinacije u odnosu na region, značajan porast dolazaka turista sa ovog tržišta i brojne privredne i ekonomske potencijale, što će se sve, vjerujem, značajno osjetiti sa predstojećom sezonom. Najveći progres u odnosu na sve ostale gradove Crne Gore je ostvarila upravo opština Tivat, gdje je samo za deset mjeseci 2019. godine zabilježena enormna stopa rasta dolazaka turista sa ovog tržišta (Njemačka) u odnosu na cijelu 2018. godinu, za čak 137%”, ističe u izvještaju za medije direktorica TO Tivat, Gabrijela Glavočić.
Pored oficijelnog otvaranja i press konferencije u prisustvu, preko 50 predstavnika medija, poput državne televizije SWR i radia, Stuttgarter Zeitung, radio stanice Antenne 1, Fraenkische Nachrichten i mnogih drugih, bili su prisutni i najveći državni zvaničnici Njemačke. Pored predstavnika Crne Gore – državnog sekretara MORT-a, Damira Davidovića, direktorice NTO, Željke Radak Kukavičić, na otvaranju je govorila i Dr. Susanne Eisenmann, ministarka kulture, obrazovanje, mladih i sporta, istakavši značaj partnerstva i pozivajući da se posjeti štand Crne Gore, ovogodišnje zemlje partnera.
Na ceremoniji otvaranja je prezentovana turistička ponuda Crne Gore, prirodne ljepote zemlje, naročito nacionalnih parkova, kulturne vrijednosti, kao i novi turistički proizvodi koje povezuju panoramski putevi Crne Gore.
Predstavnici obije strane su istakli značaj partnerstva i zadovoljstvo ostvarenom saradnjom, u prilog čemu ide i još bolja avio-povezanost Crne Gore sa Njemačkom, koja je naročito posljednjih godina, značajno unaprijeđena. Crna Gora je, preko nacionalne avio-kompanije Montenegro Airlines i drugih aviokompanija, povezana direktnim letovima iz Tivta ka Lajpcigu, Minhenu, Dizeldorfu, a u toku ove godine, biće aktuelna i nova Condorova linija ka Frankfurtu. Iz Podgorice se preko cijele godine leti za Memingen, Berlin i Štutgart, a u sezoni i za Hanover.
U sklopu Crnogorske ponude i kampanje Dobro.Bolje.Domaće su se na štandu mogli degustirati i nacionalni specijaliteti, što je okupilo, pored medija i brojne goste, predstavnike diplomatskog kora, ali i njemačku turističku privredu, uz pratnju KUD “Njegoš” sa Cetinja kao sastavnog dijela kulturno umjetničkog folklornog programa.
U ostalim danima trajanja sajma, priliku da se predstave Njemačkoj publici će na glavnoj bini imati i kvartet „Lanterna“ i poznati „Duo Guitar“, Srđa Bulatović i Darko Nikčević.
Tokom trajanja sajma posjetioci će se svakog dana moći upoznavati sa raznovrsnim video materijalom i kulturnim i prirodnim bogatstvima zemlje, putem video prezentacija u kino dvorani, kao i impresijama i doživljajima njemačkih turista, koji su već boravili u Crnoj Gori.
Tržište Njemačke jedno je od najznačajnih emitivnih tržišta sa preko 70 miliona putovanja godišnje. Na pomenutom sajmu opština Tivat se predstavila s ponudom svojih najboljih brošura “I love Tivat” i “Odmaraj aktivno” na njemačkom jeziku, kao i ponudom Regent hotela i ponudom pojedinih privatnih izdavalaca smještaja, poput apartmana “Mio Monte” Igora Đurice i Helge Haag. Pomenuti izdavaoci, kao rođeni žitelji Njemačke, a od nedavno i vijerni Tivćani, brojnim svojim ličnim angažovanjima i kontaktima obezbjeđuju dolaske velikog broja njemačkih turista. Na tivatskom štandu je bio prisutan i direktor hotela ”Regent” – Kai Dieckmann, predstavljajući svoju aktuelnu ponudu za narednu sezonu, s obzirom na evidentan rast njemačkih turista za cijelih 7% u odnosu na 2018. godinu.
“CMT Stuttgart je idealana platforma za predstavljanje turističkih potencijala Crne Gore, opštine Tivat i hotela “Regent”. Prisustvom na ovom sajmu, doprinosimo kreiranju svojih ponuda po mjeri ove vrlo emitivne destinacije, unaprijeđujući poslovne saradnje sa relevantnim privrednim subjektima, kojih će zahvaljujući sve većem broju avio linija i direktnih konekcija, biti još više”, riječi su Kai Dieckmann-a.
Javni servis Njemačke SWR TV (Sudvestrundfunk) emitovaće dokumentarac o Crnoj Gori u kojem su prikazane ljepote zemlje i mogućnosti za aktivnim stilovima provođenja odmora u našoj zemlji.